08 May, 2014

Deniz mahsüllü / ürünlü paella tarifi nedir? nasıl yapılır?

Malzemeler
Ahtapot, midye, yengeç, karides, deniz tarağı, kalamar
Sarmısak (3 iri diş)
Çeri domates (15 tane)
Kalın bulgur
Maydanoz ve kişniş
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
Üzerini süslemek için sızma zeytinyağı
Kırmızı toz biber
Tuz
Karabiber

Yapılışı
Resimdeki deniz mahsüllerini taze bulmak, ya da birarada alabilmek her zaman mümkün olmuyor, ben Ikea'dan aldım, buzluktaki ürünler arasında aşağıdaki risotto malzemeleri diye satılan ürün bulunuyor. Buzluktan çıkmış ürünleri, bir süzgeçte yıkayıp, hafif çözülmesini sağlayın, hemen pişirirseniz gıcır gıcır ve sert olacaktır, çiğnemekte zorlanmamanız için, biraz açılması için 10 dk. bekletin suda.

Tavanız ayçiçek yağından biraz (1-2 yemek kaşığı) koyun, domatesleri ben kesmeden attım, 1-2 tanesini ise kestim biraz suyunu salsın diye, sonra rendelenmiş sarmısakları ekledim, hafif birbirine karışınca, süzdüğüm deniz mahsüllerini ekledim, ve bir süre hafif ateşe aldım, hızlı pişirmemek ve tatların birbirine karışması için 5-6 dk. sonra suyunu bırakınca, ateşi yavaşça artırarak pişmelerini sağlayın.

Sonra yıkanmış 1 su bard. bulguru ekleyin, biraz malzemeler ile karıştırın ve tereyağını ekleyin, tuz ve karabiberi ekleyin, 2 bardak kaynamış su ekleyin, altını biraz kısarak yavaşça suyu emmesini bekleyin. 10-12 dk. sonra altını kapatarak, demlenmeye bırakın.

Tabağa alınca, üzerine az zeytinyağı, ve kıyılmış maydanoz ve kişniş ekleyin.

Afiyet olsun.
















































No comments:

Post a Comment